pondelok 1. júna 1998

Slovensko 98 - Vysoké Tatry



Predsa len doma je doma

Poznámka na úvod: Po zážitkoch z Chorvátska ma to strašne ťahalo zopakovať si to. Veď všetko to aj tak začalo tým, že som chcel prejsť na bicykli naše krásne Slovensko. Kedže Tibor pracoval, rozhodol som sa pre samostatnú jazdu. Mal to byť tréning pred niečim väčším. To väčšie potom aj prišlo v podobe Švajčiarska a Rakúska.


Všetko to začalo veľkým nadšením prejsť na bicykli naše krásne Slovensko. Keďže v tom čase som bol študentom na strednej škole problémom boli hlavne financie. Teraz však viem, že najväčším problémom nie sú peniaze, ale odhodlanie a odvaha pustiť sa do toho. Nečakať, že ti niekto pomôže, keby bolo to hento a ešte to bolo by to super, ale tak to nemusí vôbec nikdy byť a ostane iba pri snívaní. Vyťažiť z minima maximum a smelo si ísť za cieľom to je úspech naplnenia každého sna. Kto sa bojí prekážok asi by mal pre istotu radšej sedieť doma, aby sa mu nič nestalo. Nenadarmo sa hovorí, že odvážnym praje šťastie. Takže bez veľkého plánovania, z jednou starou mapou Juhoslávie sme sa vybrali, zdolať Jadran. Naša trasa bola jednoznačná, vidieť more a ak nie, tak to skúsime po Slovensku


Otázka teraz znie. Prečo sa pachtíme niekam preč, keď Slovensko je také krásne.


DEŇ PRVÝ (Vysoké Tatry)


Začiatok túry nevypadal najlepšie. Pri odchode z Tvrdošína bolo zamračené. Trochu som sa obával toho, že sa vrátim hneď po pár kilometroch. Čím som šiel však ďalej tým viac sa ukazovalo aj slniečko. Takéto počasie má svoje výhody, to mi dá za pravdu asi každý cyklista - nevyčerpáva to tak ako keď slnko praží o sto šesť.

Ostrý vrch Prvá skúška mojej fyzickej kondície ma čakala hneď po 30 km. Ten kto pozná aspoň trochu Oravu vie, že z Oravy na Liptov sa dá prejsť cez veľmi peknú Kvačiansku dolinu. Jedinou jej chybou je však, že sa treba trepať až do výšky 1100m, na Ostrý vrch.
Odmenou pre každého cyklistu, ktorí sa dostane až na vrchol je nádherný panoramatický pohľad na Liptovskú Maru. Pozdĺž Liptovskej Mary cez Liptovský Mikuláš som sa dostal až do Liptovského Hrádku, kde som odbočil na smer Liptovský Peter, Prybilina. Práve v blízkosti Prybiliny sa nachádza jedno z múzeí architektúry slovenských dedín, konkrétne Múzeum Liptovskej dediny. Je tu možné kúpiť si množstvo upomienkových predmetov, ale i maličkostí vytvorených ľudovými umelcami. Pre zaujímavosť podobné Múzeum Oravskej dediny je v Zuberci, Slovenskej dediny v Martine, Zamagurskej v blízkosti Starej Ľubovne. Existujú aj ďalšie ale, kde sa konkrétne nachádzajú to neviem. Takto to začalo

Po tiahlom stúpaní sa dostávam konečne na Štrbské Pleso. Prvé čo ma zaujalo je "zubačka" - pretože niečo podobné som ešte nevidel. Na Štrbskom je pekne ale trochu mi tú chýba duch mesta, niet sa kam posadiť, niekam sa pozrieť alebo si dačo kúpiť. Kto pozná napríklad poľské Zakopané určite vie o čom hovorím.

Related Posts by Categories



Widget by Hoctro | Jack Book

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára