utorok 2. júna 1998

Slovensko 98 - Pieniny a Čierny Dunajec



Predsa len doma je doma

Poznámka na úvod: Po zážitkoch z Chorvátska ma to strašne ťahalo zopakovať si to. Veď všetko to aj tak začalo tým, že som chcel prejsť na bicykli naše krásne Slovensko. Kedže Tibor pracoval, rozhodol som sa pre samostatnú jazdu. Mal to byť tréning pred niečim väčším. To väčšie potom aj prišlo v podobe Švajčiarska a Rakúska.


DEŇ DRUHÝ (Pieniny a Čierny Dunajec)


Starý Smokovec je veľmi pekné podtatranské mestečko, ktoré je význačné svojim štýlom. Je to vstupná brána pre turistov bažiacich po horách. V prípade, že máte to šťastie, že je pekné počasie môžete vidieť naše najvyššie vrchy v celej ich kráse (Gerlachovský štít 2654m, Bradavica 2476m, Slávkovský štít 2452m, ale i mnoho iných). Zo Starého Smokovca som sa presunul do ďalšieho turistického centra Tatier - Tatranskej Lomnice.

Starý Smokovec Kto má záujem, ten sa môže práve odtiaľto dostať prostredníctvom lanovky na Skalnaté Pleso alebo ešte vyššie až na Lomnický štít. Tento krát mi bol bicykel len na oštaru. Pomaly sa dostávam preč z Vysokých Tatier a valím si to smerom na Pieniny.
Pohľad na Vysoké Tatry strieda pohľad na Belianske Tatry. Nečakané stúpanie ma zastihlo cez Spišskú Maguru (Magurské sedlo 949m). Na mojej jednoduchej mapke nič také nebolo. To však nebolo posledné prekvapko, ktoré som zažil. Konečne som v Červenom Kláštore to znamená, že čo chvíľu budem v Pieninskom národnom parku (PIENAP).


Splav Dunajca plťou, atrakcia, ktorú si asi netreba nechať ujsť.

Rozhodol som sa pre pieninskú cestu. Je to turistický chodník, ktorý sa tiahne pozdĺž Dunajca. Zaujímavosťou a podľa počtu "prístavíkov", pre turistov asi veľmi atraktívnou je plavba na pltiach - jazdí ich tu neúrekom - slovenských ale i poľských. Pre tých, ktorých poteší pohľad na krásnu prírodu sú Pieniny to pravé miesto. Navyše v blízkosti Červeného Kláštora sa nachádzajú aj dve jaskyne - Jazvečia a Kosia - nebol som tam takže neviem čo sú zač. Na chvíľu som sa zastavil aj v Starej Ľubovni. V jej blízkosti sa nachádza Ľubovniansky hrad ale i Múzeum zamagurskej dediny. Počasie sa zhoršuje a je už aj dosť neskoro, musím sa ponáhľať von z mesta. Možno že 2-3km za mestom sa spustil zrazu strašný lejak. Neostávalo mi nič iné len rýchlo rozložiť stan tam kde som bol a vbehnúť dnu.

Related Posts by Categories



Widget by Hoctro | Jack Book

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára