nedeľa 25. júla 1999

WET 99 - Belgicko - Brussel - Atomium



A na slovíčko nedá sa odteraz zabudni

Poznámka na úvod: V priebehu 38 dní som navštívil 10 krajín Západnej Európy a prešiel viac ako 5000 km. Kúpal som sa v Atlantiku, zarezával v Pyreneach ..., ale hlavne som sa nenudil. A takto to vypadalo (prepis denníka).

Nedeľa 25.7.1999. (Belgicko - Brussel - Atomium)


Už som v Belgicku a zisťujem tieto nové veci.
Cyklistov je tu pomenej a tomu potom odpovedá i sieť cyklochodníkov a ich kvalita. Už to nie je to čo bejvavalo:-(

Antwerpen (Antverpy), jedno z ďalších väčších miest. Pripadá mi byť dosť rozkopané, ale to iba na okraji. V centre je to už niečo iné. Historické centrum pôsobí veľmi príjemným dojmom a je veľmi bohaté na pamiatky. Veľmi ma prekvapila čistota a poriadok v meste. je to ozajstný raj pre turistov a znalcov belgického umenia. Hlavne na ulici tiahnucej sa smerom od hlavnej železničnej stanice je možné natrafiť na obrovské množstvo sôch známych osobností a pokchať sa pohľadmi na zaujímavú architektúru. V prípade, že i to vás prestane baviť, hneď vedľa hlavnej stanice sa nachádza ZOO.

Antverpy - ZOO
From Western Europe Tour - WET 99 (CZ, D, NL, B, F, E, AND, I, A)

Antverpy
From Western Europe Tour - WET 99 (CZ, D, NL, B, F, E, AND, I, A)
Po niekoľkých pýtaniach sa dostávam z mesta von, ale blízko Willebroeku mám opäť problémy ako ďalej. Zrazu z ničoho nič dobehol ku mne jeden pán. Najprv som si myslel, že to je asi Maďar, tá jeho hatlanina mi bola akási povedomá a chce sa pozrieť do mapy, ktorú som práve okukával. On mi však chcel poradiť. Vraj tiež jazdí na bicykli a minulý rok bol vo Francúzku v Lúrdach (Louders). Ak pôjdem stále okolo kanál ten ma zavedie až do Bruselu (Brussel, Bruxells).

Sedím pod Atómiom a neviem sa vynadívať. Takýchto stavieb na svete asi nie je veľa. Je to obrovské a zároveň veľmi pekné. Atómium je vlastne 165 miliárd krát zväčšená molekula železa. V blízkosti sa nachádza i známy futbalový štadión Heizel alebo námestie Place de Belgie.

Brusel - Atḿium
From Western Europe Tour - WET 99 (CZ, D, NL, B, F, E, AND, I, A)

Centenary Palace - Brussels
From Western Europe Tour - WET 99 (CZ, D, NL, B, F, E, AND, I, A)

Brussels
From Western Europe Tour - WET 99 (CZ, D, NL, B, F, E, AND, I, A)

Vidím nejaké historické budovy, ale ked sa pýtam na centrum posielajú ma ďalej. Značenie je tu mizerné, nič mi nehovorí. Dostávam sa akože do centra Bruselu, avšak nie je to to čo som čakal, pretože som v centre, ale asi tom administratívnom.
Zrazu som zočil akýsi chrám. Vo viere, že je to centrum - historické, šľapem hore kopcom. Figu borovú, park plný dôchodcov a jedna obrovská bazilika. ďalej som už nemohol, to sa takto blúdiť nedá. Boli tam síce nejaké tabule, ale asi ak by mi niekto povedal kde je centrum, už by som tam ani nešiel. Je to všetko velmi obrovské.

Dostať sa do mesta to ešte ako tak ide, ale dostať sa von, hotová krížová ceta. Pýtal som sa možno aj desiatich ľudí, kým som sa dostal tam kam som chcel. Našťastie, že ľudia boli tak fajn. Niektorým som vôbec nerozumel, ale ich snaha pomôcť mi bola očividná. Ešteže jedna mladá slečna s partnerom vedela kudy kam. Navyše vedela i po anglicky. Hoci mi napísala celú cestu ako sa dostať von, problémy ešte neskončili. Našťastie mi napísala i názov jednej veľkej ulice, ktorá vedie smerom do Halle (tam som sa potreboval dostať.) Ak vraj zablúdim, ľudia budú túto ulicu určite poznať. A naozaj poznali:-). Mimochodom, zablúdíl som a dostal som sa do štvrte známej vďaka futbalovému klubu Anderlecht.

Keď to zhrniem. V priebehu jedného dňa sa mi podarilo prejsť krížom skoro celé Belgicko.:-)

PS: Môj pôvodný plán bol navštíviť i Luxembursko, ďalší so štátov, kde som ešte nebol. Pravdepodobne Luxembursko vynechám a pokúsim sa dostať do Lúrd. Všetko si však ešte musím pozorne preštudovať na mape.

Related Posts by Categories



Widget by Hoctro | Jack Book

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára