utorok 7. júla 1998

Švajčiarsko 98 - Mníchov



Mamenka moja prečo som ja radšej neostal doma

Poznámka na úvod: Dva týždne "krásneho" trápenia sa vo švajčiarských a rakúskych alpách. Nie sú hory ako hory.

DEŇ TRETÍ (Mníchov)

Okrem tých perfektných domov, tu pre nás nie je nič zaujímavé. Stále je to rovina a niekde sa tu ukáže aj malý "krtinec". Veľmi sa tešíme na Mníchov. Predtým sme však zablúdili v mestečku Freising. Stojac pred informáciami bila naša bezradnosť asi dosť do očí. Kým bol Tibor dnu a snažil sa zohnať nejaké informácie a hlavne mapu, ako by sme sa dostali do Mníchova, mňa oslovil starší pán, či nepotrebujem poradiť. V tom prekvapení som nedokázal ani odpovedať. Vidiac, že po nemecky to asi nepôjde, spýtal sa ma či môže rozprávať po anglicky. Takto som mu rozumel predsa len viac. Povysvetľoval nám skoro všetko - čo kde je, ako a kam sa vydať a hlavne odporučil nám cyklistický chodník pozdĺž rieky Isar, ktorý nás mal doviesť až do Mníchova. Bolo to veľmi príjemné stretnutie, vlastne väčšina stretnutí bola fajn. Navyše veď toto bola jeho práca, bol vlastne takým "pohyblivým" informátorom, ktorý sa túlal po meste a kto potreboval pomoc tomu poradil. Dobre to majú vymyslené tí nemčúri. Chodník, ktorý nám ten pán od poručil sme našli. Z počiatku to bolo celkom príjemné - rieka, samá zeleň ale hlavne ticho, ale ísť takto 30 km po šotoline to by liezlo na nervy aj tým najväčším trpezlivcom a nie nám, čo sme chceli byť stoj čo stoj v Mníchove. To bola však chyba pretože kúsok od tohto cyklochodníka sa nachádza Beer Garden - kde sa každý rok koná známy pivný Október Fest.

Mníchov je turistický zaujímavé mesto s veľký množstvom historických pamiatok. Spomeniem snáď krásny Marien Platz Milá, kde sa nám prihodila velmi milá vec. Chceli sme sa odfotiť, keď zrazu z poza chrbta sa ozvalo "nechaj tak ja vás odfotím". Bol to starší chlapík (okolo 50), Slovák už dlhší čas žijúci v Nemecku. Počuť slovenčinu tak ďaleko od domova nám padlo naozaj vhod. Na rozlúčku nám ešte ukázal čo si pozrieť a ako sa dostať von z Mníchova >>

Related Posts by Categories



Widget by Hoctro | Jack Book

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára