piatok 23. júla 1999

WET 99 - Amsterdam



A na slovíčko nedá sa odteraz zabudni

Poznámka na úvod: V priebehu 38 dní som navštívil 10 krajín Západnej Európy a prešiel viac ako 5000 km. Kúpal som sa v Atlantiku, zarezával v Pyreneach ..., ale hlavne som sa nenudil. A takto to vypadalo (prepis denníka).

Piatok 23.7.1999. (Amsterdam)


Amsterdam - v krátkosti povedané, nádherné mesto.
Prekvapko ma čakalo u hneď na začiatku pri príchode do mesta. Náhodných ľudi som sa spýtal na cestu do centra:

"Tak to musíte isť tam a tam a potom sa dostanete až k lodiam, ktoré vás preplavia do centra, pretože toto kde sa teraz nachádzame je niečo ako ostrov. ".

Keď som tam dorazil, loďky boli, ale čo teraz?
Platí sa, neplatí? Ak áno, kde kúpiť lístky?
V tom som zrazu začul čestinu. Hneď sa mi uľavilo. „Bratia“ budú určite vedieť čo a ako.
Vraj to chodí hore dolu zadara. Plavba trvá naozaj len chvíľu, minútku, možno dve a dve lode tam pendlujú asi každých 5 minút.

A som na druhej strane
From Western Europe Tour - WET 99 (CZ, D, NL, B, F, E, AND, I, A)

Prístav sa nachádza oproti železničnej stanice – Central station. Keby som to vedel nemusel by som blúdiť, stačilo by prejsť ceu stanicu a bol by som v centre.

Amsterdam je charakteristický množstvom kanálov, takže kto chce a ma na to čas može skúsiť obhliadku mesta aj z lode. V meste sa určite oplatí pobudnúť aj dlhšie a v klude si pozrieť napríklad hlavnú ulicu Damark, Dam, Rembrandplein, Waterlooplein a mnoho ďaľších zaujímavých miest, ktorých je v Amsterdame naozaj neúrekom.

Dam
From Western Europe Tour - WET 99 (CZ, D, NL, B, F, E, AND, I, A)

Ako ináč, tu v Holandsku, opäť cyklistickým chodníkom, som si to z Amsterdamu namieril na Amstelveen a odtiaľ na Amtelmeer. Tu sa nachádza i jazero rovnakého mena – veľmi pekné. Množstvo lodiek, kanálov priamo až k domom. Všetko to pôsobí tak romanticky a ukľudňujúco.
Spomínal som množstvo kanálov. Samozrejme, že k nim patria i sklápacie alebo zdvíhacie mosty, ktorých je po celom Holandsku neúrekom. Určite viac ako železničných priecestí :-).

From Western Europe Tour - WET 99 (CZ, D, NL, B, F, E, AND, I, A)


Related Posts by Categories



Widget by Hoctro | Jack Book

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára