pondelok 19. júla 1999

WUT 99 - Dortmund



A na slovíčko nedá sa odteraz zabudni

Poznámka na úvod: V priebehu 38 dní som navštívil 10 krajín Západnej Európy a prešiel viac ako 5000 km. Kúpal som sa v Atlantiku, zarezával v Pyreneach ..., ale hlavne som sa nenudil. A takto to vypadalo (prepis denníka).

Pondelok 19.7.1999. (Dortmund)


Konečne som sa dostal do obchodu. Pri predchádzajúcich cyklotúrach s Tiborom sa nám osvedčili supermarkety Aldi. V tejto oblasti Nemecka je však neúrekom obchodov Rewe, takže som to skúsil u Rewe. Svoje lacné výrobky majú pekne označené symbolom JA a pri troche námahy možno nájsť v tej dražobe aj niečo za naše ceny. Ja som si zgustol na presnedávke 700g, jogurte, samozrejme k tomu nejaká šťava a chlieb. (Viac o stravovaní nájdeš v samostatnom článku.) Musím vyjesť záťaž čo som si zobral z domu, pretože také ryby ktoré práve vláčim sa tu dajú kúpiť celkom lacno.


Poriadne si zváž, či sa ti oplatí isť do veľkých miest a blúdiť tam, niekedy to nestojí vôbec za to.


Dortmund Po ceste nič nového. Úspešne sa mi podarilo vyhýbať sa vjazdom do veľkých miest, ale cesta do Dortmundu však stála za to. Najprv ma na jednej väčšej križovatke jedna Nemka okríkla, že idem po bundesbahn, čo ma až tak veľmi netrápilo, ja som stále šiel po žltej 1. Hneď na to sa na chvíľu strhla búrka zo sparna a potom som blúdil až kým som sa nedostal do centra. Nemcov musím pochváliť za značenie ciest, ale označenie vjazdu do Dortmundu je strašné. Pooznačujú všelijaké možné mestské časti ale po označení smeru do centra akoby sa zľahla zem a to isté platí i cestou von z Dortmundu. Chvalabohu sa mi predsa len podarilo dostať ďalej od Dortmundu, lebo ináč neviem, kde by som bol spal. Dortmund je celkom fajn, je tam aj "kultúry" ale hlavne veľa nových budov. Škoda, že som nemal viacej času, bol som napríklad len 11km od Bochumu.

D: 151.74km A: 18.3km/h T: 8h16m


Dortmund
From Western Europe Tour - WET 99 (CZ, D, NL, B, F, E, AND, I, A)

Related Posts by Categories



Widget by Hoctro | Jack Book

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára