utorok 27. júla 1999

WET 99 - Euro Disneyland


A na slovíčko nedá sa odteraz zabudni

Poznámka na úvod: V priebehu 38 dní som navštívil 10 krajín Západnej Európy a prešiel viac ako 5000 km. Kúpal som sa v Atlantiku, zarezával v Pyreneach ..., ale hlavne som sa nenudil. A takto to vypadalo (prepis denníka).

Utorok 27.7.1999. (Euro Disneyland)


Dnes to mal byť len taká oddychovka.
Dal som si za cieľ dostať sa čo najbližšie k Parížu a potom to celé na druhý deň odpáliť. Na Paríž som si rezervoval jeden celý deň.
Blízko Paríža sa však nachádza Disneyland. Keď ho mám akurát po ceste, tak prečo ho nenavštíviť. Len ako ho nájsť? :-) Na mape je naznačený, ale značka žiadna, až mi to začalo liezť na nervy "ako to tu značia?"

Nakoniec som zistil, že celá oblasť - hotely, park a všelijaké iné blbosti sa vola Marné la Valleé - Val di Europe. Okolo celého areálu je tri štvrte okruh, ale poriadny. Ja som sa ulakomil na prvý nápis čo som uvidel. Kým som sa vrátil späť, od vstupnej brány pre zamestnancov Disneylandu, poriadne som si ponadával. (I takto to môže skončiť, keď v danom jazyku nerozumieš ani slovo.) Tu naozaj platí dva krát meraj a raz rež! Kým som sa tam blížil, celý čas som rozmýšlal koľko to tam môže stáť. Bol som ochotný dať možno tak do 100FRF, viac však ani bohovi. Potom som však zistil, že do areálu na bicykli nemôžem. Ak chcem, možem si ho odložiť na parkovisku pre autá za áFRF/h. To teda vieš:-). Zamkol som bicykel a uveril francúzkej poctivosti. Keď som videl ako sa tam ľudia prechádzajú len tak, bez kontroly lístkov, vravím si "super, to bude asi zadarmo a platiť sa bude asi za atrakcie vo vnútri". Rýchlo som sa odfotil ri hlavnej bráne a hybaj ďalej. Vstupné nádvorie bolo prekrásne a to bolo vlastne aj všetko čo som videl. Zrazu som veľmi rýchlo vytriezvel. 220FRF dospelý a 170 dieťa!!!

Tak som sa vrátil na opačnú stranu. Tam boli obchody, reštaurácie ... komerčná časť. Tiež bolo na čo pozerať. Trochu mi to pripomínalo Londýn - Oxford street. Na stenách reštaurácie Planet Hollywood sú odtlačky rúk známych osobností. Vyskúšal som si menovca Patricka Swayzeho, ten má ale poriadnu labu.:-)

Euro Disneyland Paris
From Western Europe Tour - WET 99 (CZ, D, NL, B, F, E, AND, I, A)



Zväčšiť mapu


Euro Disneyland Paris
From Western Europe Tour - WET 99 (CZ, D, NL, B, F, E, AND, I, A)

Related Posts by Categories



Widget by Hoctro | Jack Book

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára