streda 21. júla 1999

WUT 99 - Holandsko - krajina kanálov



A na slovíčko nedá sa odteraz zabudni

Poznámka na úvod: V priebehu 38 dní som navštívil 10 krajín Západnej Európy a prešiel viac ako 5000 km. Kúpal som sa v Atlantiku, zarezával v Pyreneach ..., ale hlavne som sa nenudil. A takto to vypadalo (prepis denníka).

Streda 21.7.1999. (Holandsko - krajina kanálov)

A som v Holandsku. Samozrejme hranica žiadna až keď som videl nápisy, ktorým som nerozumel, všetko mi bolo jasné. Je cítiť aj rozdiel v okolí, nie že by tu bol bordeľ, ale Nemci sú v tom lepší a aj cyklistické chodníky nie sú už také fajné, myslím povrch, ale cyklistov je tu neúrekom. Holanďania sú bohovskí. Elegantne vyobliekaní, s kufríkom alebo taškou si to veselo valia do práce. Takže chýry o cyklistike v Holandsku naozaj neklamali; sú to fanatici a to sa mi páči.

Až do Arnhemu viedol cyklistický chodník, takže problémy s orientáciou neboli, len ho na začiatok nájsť. Ako som už spomínal Holandsko je iné ako Nemecko a platí to i o Arnheme - vypadá priateľskejšie a zaujímavejšia ako nemecké mestá. Je to dosť veľké mesto, ale nie až také veľké aby sa človek v ňom cítil vyľakane.

Arnhem
From Western Europe Tour - WET 99 (CZ, D, NL, B, F, E, AND, I, A)


Apeldoorn
From Western Europe Tour - WET 99 (CZ, D, NL, B, F, E, AND, I, A)

Lelystad (NL) Počasie je nanič. Stále je zatiahnuté a fúka silný vietor. Opäť cyklistickým chodníkom, ako ináč tu v Holandsku, sa dostávam do Apeldoornu. Počasie sa vôbec nezlepšuje, práve naopak, znovu začalo mrholiť. Chvíľu som sa schovával pred dažďom pod obrovskou lipou a teraz som zase v cestnom tuneli. Zrazu predo mnou zastal kamión, čo ma poriadne vyľakalo. Myslel som si, že ma chce sprdnúť, že tam nemôžem stáť. Bol to však iba zblúdilý nemecký kamionista hľadajúci cestu.

Lelystad
From Western Europe Tour - WET 99 (CZ, D, NL, B, F, E, AND, I, A)

Ak som písal, že Arnhem pôsobí dojmom príjemného mesta, potom Apeldoorn dva krát tak, akoby povedala sesternica "tu sa žije". Úžasný bol i pohľad na hrádze v Harderwijku. Zajtra to bude však iná pecka - 27 km dlhá hrádza a naokolo len samé more. Vypadá to, že tu v Holandsku to bude neustály boj s vetrom.

D: 102km


P.S.: Chcel som zmeniť DM na holandské guldeny (NLG). V banke si však účtujú poplatok až 7 NLG. Preto som radšej použil moju medzinárodnú platobnú kartu poštovej banky. Banka si účtuje poplatok 100Sk.


Related Posts by Categories



Widget by Hoctro | Jack Book

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára