pondelok 26. júla 1999

WET 99 - Francúzko, super atrakcia v St. Quentin



A na slovíčko nedá sa odteraz zabudni

Poznámka na úvod: V priebehu 38 dní som navštívil 10 krajín Západnej Európy a prešiel viac ako 5000 km. Kúpal som sa v Atlantiku, zarezával v Pyreneach ..., ale hlavne som sa nenudil. A takto to vypadalo (prepis denníka).

Pondelok 26.7.1999. (Francúzko, super atrakcia v St. Quentin)


Rozlúčka s Belgickom stála naozaj za to.
V belgickom mestečku Mons ma doslova ohúrilo prekrásne historické námestie, celé vyzdobené kvetmi a v tom tri fontány. Tak keby takto vypadali aspoň niektoré naše mestá bolo by to naše Slovensko o moc krajšie.

Mons
From Western Europe Tour - WET 99 (CZ, D, NL, B, F, E, AND, I, A)
Hranice som prekročil ani neviem ako. Najprv som si myslel, že som už vo Francúzku, ale na pravú mieru ma uviedla až nízka tabuľa zapichnutá na zákrute kukuričného poľa - FRANCE.
Opäť sa opakovalo to čo predtým. Dedinky blízko hraníc sú ošarpané, zanedbané a asi aj chudobnejše.

Blížim sa k prvému väčšiemu francúzkemu mestu St. Quentin. Z diaľky to vypadá ako naše väčšie mesto so sídliskom a panelákmi, ale má i svoje historické centrum, ktorého dominanta je obrovská bazilika na Palace de Basilique. Dlho som sa tu zdržať nechcel, vypadalo to, že nie je ani prečo. Cesta von z mesta smerovala za baziliku na námestie a potom rovno. Najprv ma na ulici prekvapil minigolf ohraničený betónovými obrubníkmi a vo vnútri plno piesku. Hneď som si pomyslel, "ako im to tu mohli dovoliť?" Keď som však prišiel na námestie nechápal som. Námestie o niečo väčšie ako u nás v Žiline Mariánske, celé premenené na piesočnú pláž s rôznymi atrakciami: voda, šmýkačky, u-rampa, stánky .... no jednoducho pecka. Také niečo som ešte nevidel.

St. Quentin
From Western Europe Tour - WET 99 (CZ, D, NL, B, F, E, AND, I, A)

Francúzi musia byť poriadny sedmospáči. Do obeda pomaly nikde ani duše. Obchody zareté a ja hladný ako vlk. Už som si začínal myslieť, že je nedeľa. Však ale ľudia pracujú. Predsa len sa mi niečo pošťastilo, akýsi Shopi.


Related Posts by Categories



Widget by Hoctro | Jack Book

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára