piatok 30. júla 1999

WET 99 - Loire, krajina zámkov



A na slovíčko nedá sa odteraz zabudni

Poznámka na úvod: V priebehu 38 dní som navštívil 10 krajín Západnej Európy a prešiel viac ako 5000 km. Kúpal som sa v Atlantiku, zarezával v Pyreneach ..., ale hlavne som sa nenudil. A takto to vypadalo (prepis denníka).

Štvrtok 30.7.1999. (Loire, krajina zámkov)


Túto noc sa mi podarilo nájsť perfektný flek pri vode. Prepral som si všetky veci a nakoniec som sa mrskol do vody aj ja (rieka Loire). Vypadalo to na ideálne, až dovtedy kým sa nezačalo blýskať. Dúfal som len že nezačne pršať. V noci som sa zrazu zobudil na strašné hrmenie. Na tejto rovine, keď sa blyskne hoci aj veľmi ďaleko, všetko vidieť, celá obloha sa rozžiari. Začal som mať strach, že čo ak bude tak pršať, že sa zdvihne voda v rieke a mňa odplaví. Ukľudňovala ma len myšlienka, že pri takomto suchu to musí všetko vsiaknuť do zeme, nie?

rieka Loire v blízkosti Chaumont-sur-Loire


Zväčšiť mapu


Kým som sa nedostal do informácii v Tours, ani som nevedel akou bohatou oblasťou na zámky prechádzam. Na jeden som natrafil aj sám. Bol to Chateau de Fougeres-sur-Biare v Loire-et-Cher. Trochu mi to pripomínalo naše Bojnice, len v menšom. Ďalší zámoček i s perfektne upraveným parkom sa nachádza v dedinke Vilandry. Už som bol pripravený tam aj vbehnúť. Moje nadšenie však schladila tabuľa: prehliadka parku 37FRF, prehliadka zámku 45 FRF. Obrátil som sa na päte a hybaj kade ľahšie.
Pri takýchto, aspoň pre mňa študenta, cenách potom ani to vstupné do Disneylandu nebolo až také veľké.

Villandry


Zväčšiť mapu


Skúsil som sa mrknúť na tachometer, či sa po tom daždi nespamätal, alebo či ho už len vyhodiť. Hurá, funguje. Takže znova to bude naháňačka za kilometrami.:-) Aspoň budem vedieť koľko prejdem a samozrejme konečne budem mať prehľad o čase. Doteraz sa mi zdalo, že som niekedy prešiel strašne veľa a inokedy zase málo, takže uvidíme.

Chaumont sur Loire
From Western Europe Tour - WET 99 (CZ, D, NL, B, F, E, AND, I, A)


Related Posts by Categories



Widget by Hoctro | Jack Book

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára