nedeľa 8. augusta 1999

WUT 99 - Andora, Port de Envalira - 2408m



A na slovíčko nedá sa odteraz zabudni

Poznámka na úvod: V priebehu 38 dní som navštívil 10 krajín Západnej Európy a prešiel viac ako 5000 km. Kúpal som sa v Atlantiku, zarezával v Pyreneach ..., ale hlavne som sa nenudil. A takto to vypadalo (prepis denníka).

Nedeľa 8.8.1999. (Andora, Port de Envalira - 2408m)


Ako dobre, že som sa pre tú Andorru predsa len rozhodol, bol by som prišiel o veľa.
V noci znova pršalo. Keď som išiel spať obloha bola jasná a okolo polnoci chvíľku pršalo. V duchu som len rozmýšľal ako to cez tie kopce pôjdem ak bude mokro. Dlho sa mi nechcelo vstať, pretože mi padajúce kvapky stále "poťukávali" na stan. Nakukol som von, vôbec nepršalo.. Bolo polojasno. To len vietor sfukoval kvapky vody z lístia a ihličia stromov.

Celý čas šla cesta stále do kopca. Našťastie však žiadne zabíjacke stúpanie. Keď som prvý krát videl tabuľu 840m.n.m, bol som prekvapený ako vysoko už som. Potom zhruba 1200m, vtedy som si už hovoril, že som fajný frajer:-). Cesta ubiehala v pohode. Nahodil som si svoj prevod a ťahal a pritom sa neustále díval raz na jednu stranu a potom na druhú, aby som si všetkú tú krásu zapamätal.

From Western Europe Tour - WET 99 (CZ, D, NL, B, F, E, AND, I, A)

From Western Europe Tour - WET 99 (CZ, D, NL, B, F, E, AND, I, A)

Takto som sa dostal ani nevediac ako, až do výšky 1500m k tunelu du Puymorens, smerujúcemu cez Pyreneje do Španielska. Tu som ostal trochu zaskočený "a teraz kam?" Odvtedy sa cesta kľukatila sem a tam. A tá príroda, hotové Tour de France. A najkrajšie je na tom to, že sa to dá zvládnuť a ja som to naozaj aj "preliezol":-) Vo výške 1915m.n.m je hranica Pas de la Casa a potom ešte 500 výškových metrov na vrchol. To som však už musel poriadne zaberať, pretože fúkal strašný protivietor. Ale vyšplhať sa na 2408m.n.m - Port de Envalira - tak to je už poriadny výkon, nie? :-)

From Western Europe Tour - WET 99 (CZ, D, NL, B, F, E, AND, I, A)

From Western Europe Tour - WET 99 (CZ, D, NL, B, F, E, AND, I, A)

From Western Europe Tour - WET 99 (CZ, D, NL, B, F, E, AND, I, A)

Najedol som sa, načerpal síl a samozrejme v kľude si vychutnal tú nádhernú scenériu a potom hybááááj dolu. Na tabuli bolo naznačené 10% klesanie 26km a znova prekrásnymi dolinami, tentokrát už viac zarastenými. Ani som sa nestihol zastaviť v Andorre la Vella. Je to však veľmi pekné mesto, moderné a veľmi živé mesto. Však ani nemôže byť škaredé keď sa nachádza v tak nádhernom prostredí.:-) Z vrcholu na španielsku hranicu mi to trvalo necelú hodinu a pol.

From Western Europe Tour - WET 99 (CZ, D, NL, B, F, E, AND, I, A)


Aj Španielsko je v tejto časti nádherné. Niekoľko kilometrov za hranicami sa nachádza doslova "Skalnatá dolina" (Garganta de Organa). Z obidvoch strán obrovské skalnaté bralá, v strede rieka a moja cesta. Cítil som sa tam stratený a veľmi maličký. Celá dolina končila krátkym tunelom cez skalu. Po niekoľkých kilometroch znovu niečo podobné len v menšom a s jazerom Gran dela Grante.

From Western Europe Tour - WET 99 (CZ, D, NL, B, F, E, AND, I, A)

D: 136,35km A: 17,3km/h T: 7h 51m


A na slovíčko "nedá sa" odteraz zabudni. Kým to neskúsiš nemôžeš povedať či sa to dá alebo nie.




View Larger Map



Related Posts by Categories



Widget by Hoctro | Jack Book

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára