nedeľa 15. augusta 1999

WUT 99 - Cannes, Nice, Monaco



A na slovíčko nedá sa odteraz zabudni

Poznámka na úvod: V priebehu 38 dní som navštívil 10 krajín Západnej Európy a prešiel viac ako 5000 km. Kúpal som sa v Atlantiku, zarezával v Pyreneach ..., ale hlavne som sa nenudil. A takto to vypadalo (prepis denníka).

Nedeľa 15.8.1999. (Cannes, Nice, Monaco)


Dnes som prechádzal asi najkrajšou oblasťou pobrežia a navštívil som mestá ako je Cannes, Nice, Monaco, Monte Carlo. Ale poďme pekne po poriadku.

Ak som predchádzajúci deň spomínal, že pobrežie bolo veľmi pekné, tak dnes bolo ešte krajšie. Od St. Raphael po Cannes to bola skutočná nádhera. Tomu nasvedčuje i počet cyklistov, ktorý sa enormne zvýšil.



Zväčšiť mapu


Zväčšiť mapu



Odporúčam kliknúť na linku Zväčšiť mapu a pozrieť si aj fotografie!


From Western Europe Tour - WET 99 (CZ, D, NL, B, F, E, AND, I, A)

Potom prišlo Cannes, ktoré ma trochu sklamalo. Mal som inú predstavu o slávnom festivalovom meste.

From Western Europe Tour - WET 99 (CZ, D, NL, B, F, E, AND, I, A)
Zato však Nice už bolo celkom niečo iné, napríklad v porovnaní s Marseille, kde som mal problém dostať sa do centra. V Nice je to omnoho jednoduchšie, cesta vedie okolo pobrežia a je stále sa na čo pozerať. Zaujímavosťou je i letisko, ktoré sa nachádza pri mori a je normálne vidieť každú chvíľu pristávať alebo vzlietať nejaké lietadlo. Tu som stretol aj ďalších slovákov, boli štyria, ale zastavili sa iba dvaja. Cestovali vlakom a mali za sebou podobnú trasu ako ja.


Nice
From Western Europe Tour - WET 99 (CZ, D, NL, B, F, E, AND, I, A)

From Western Europe Tour - WET 99 (CZ, D, NL, B, F, E, AND, I, A)


Z Nice do Monaka som si to namieril cez dedinku Eze. Na jednej križovatke sa mi stala celkom milá vec. Ani neviem prečo som zastavil na strane vodiča. Bola to mladá rodinka. Muž otvoril okno a začal na mňa rozprávať po francúzky. Po anglicky im to moc nešlo, ale dohovorili sme sa. Keď som im povedal kde všade som už bol len pochvalne krútili hlavami. Natiahol som sa po fľaši, že sa napijem. Chlapík sa ma hneď spýtal, či nechcem vodu. Len som pokrčil ramenami. On vytiahol fľašu chladenej minerálky a dal mi ju do rúk. Bolo to naozaj milé:-)

From Western Europe Tour - WET 99 (CZ, D, NL, B, F, E, AND, I, A)



Zväčšiť mapu


Z Nice do Eze to bolo do kopca, ale tá námaha znova stála za to. Bolo vidieť celé Nice, tentokrát i s letiskom. Myslel som si, že tento kúsok bol zlatým klincom dňa, ale na rad prišlo ešte Monako a Monte Carlo. Celé Monako je veľmi čisté. Všade je poriadok, ako keby sa tu ani nežilo a bolo to len na pozeranie. V parku som sa až bál niečo vytiahnuť a v kľude sa najesť, či sa to môže:-). Na premávku v meste dávajú pozor policajti a keď sa im niečo nepáči hneď upozorňujú. Aj mňa takto jeden vyhnal z chodníka:-).

Monaco
From Western Europe Tour - WET 99 (CZ, D, NL, B, F, E, AND, I, A)

Zaujímavým mestečkom je Menton. Hraničné mesto, pre dovolenku ako stvorené. Nie je tu až taký turistický ruch ako v niektorých vychytených centrách, ale to neznamená, že tu nie je kam ísť. Nachádza sa tu množstvo reštaurácii, kopec zelene, hory a navyše do Monaka je to len kúsok. A pláže sú tiež super. :-) Naozaj tu môže byť celkom dobrá dovolenka.



Zväčšiť mapu


D: 171km


Related Posts by Categories



Widget by Hoctro | Jack Book

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára