pondelok 16. augusta 1999

WUT 99 - Taliansko - Janov /Genova/



A na slovíčko nedá sa odteraz zabudni

Poznámka na úvod: V priebehu 38 dní som navštívil 10 krajín Západnej Európy a prešiel viac ako 5000 km. Kúpal som sa v Atlantiku, zarezával v Pyreneach ..., ale hlavne som sa nenudil. A takto to vypadalo (prepis denníka).

Pondelok 16.8.1999. (Taliansko - Janov /Genova/)


Predchádzajúci deň som sa dostal až tesne pred San Remo v Taliansku. Dlho som nemohol nájsť niečo vhodné na prenocovanie, až sa m pritrafil jeden súkromný pozemok s opusteným domom.
O to väčšie bolo moje prekvapenie ráno, keď som tam videl odparkované auto. Najprv som si myslel, že tam niekto kempuje. Rýchlo a čo najtichšie som sa pobral preč. A čo nevidím? Brána zatvorená - "tak to je nehoda" pomyslel som si "ako sa teraz dostanem von?" Uľavilo sa mi až keď som prišiel k bráne a zistil som, že je len privreté.

Talianske pobrežie je veľmi odlišné od toho francúzskeho. Z pohľadu turistu už nie je také atraktívne, celkovo to vypadá ako slabý odvar všetkého čo som videl vo Francúzku. Už pár kilometrov po prechode F-I hraníc striedajú kempy a rekreačné centrá, talianske hospodárske dvory, polia .... Vypadajú však veľmi zanedbalo. Teraz mi je už jasné prečo asi Taliani tak radi navštevujú susedov. Chvalabohu čím som bližšie k Janovu (Génova) situácia sa zlepšuje. Zaujímavosťou je obrovské množstvo cestných tunelov. Pomaly mi to pripadá už ako samozrejmosť. Mesto - tunel - mesto - tunel. Len na tomto úseku do Janova som prešiel viac tunelov ako počas celých tých 33 dní čo som na cestách. Pomaly mi však začínajú liezť na nervy, je v nich obrovský hluk a ak ešte nejaký ten "baran" zatrúbi v ušiach mi hučí ešte dobrú chvíľu. Niekedy mám strach až do nich vojsť.


From Western Europe Tour - WET 99 (CZ, D, NL, B, F, E, AND, I, A)


Pomaly sa blížim k Janovu. Som strašne zvedavý aký bude. Nepatrí k tým najväčším mestám, ktoré som navštívil, ale je pomerne roztiahnutý po pobreží. Takže už som akože v Janove, ale ešte hodinu musím šlapať kým sa tým bludiskom ciest dostanem do centra.

Ako som už povedal Taliansko je iné. Áno, Janov je staré mesto s bohatou históriou a s množstvom pamiatok, tie mi však pripadali byť dosť ošarpané a zanedbané ako celé Taliansko. Možno, že sa do toho nevyznám, ale taký je môj názor z toho čo som videl. A čo také je možné vidieť v slávnom prístavnom meste Janov? Napríklad obrovské Acquario di Genova nachádzajúce sa priamo pri pobreží. Ďalej je to Námestie Piazza de Ferrari, v ktorého blízkosti môžete vidieť Katedrálu S. Lorenza ale i ďalšie zaujímavé budovy (Ducale, kostol S. Matteo). Z Piazza de Ferrari sa môžete cez širokú jednosmerku (XX Setembre) dostať cez bránu Ponte Monumentale priamo na obrovské Námestie Piaza della Vittoria, kde samozrejme nechýba pre všetky väčšie južanské mesta typický Víťazný oblúk (Arco de Caduti).

Piazza de Ferrari
From Western Europe Tour - WET 99 (CZ, D, NL, B, F, E, AND, I, A)

Už je dosť veľa hodín, takže musím z Janova rýchlo preč, aby som mal kde a hlavne bezpečne prenocovať. Cesta z Janova smerom na Miláno sa tiahne hneď od pobrežia do kopca. To by nebolo až také zlé, ale ja som sa potreboval dostať z Janova preč čo najrýchlejšie. Už som dávno mimo Janov ale ani bohovi sa mi nedarí nájsť vhodné miesto na prenocovanie. Raz je to niekoľko dedín spojených dokopy, potom zase potok alebo skalný zraz .... Už sa stmieva a mne pomaly začínajú hlavou lietať myšlienky kde teraz prenocujem? Dúfajúc, že na vrchole niečo nájdem, šľapem stále hore, hoci pomaly už nič nevidno. Našťastie som natrafil na jeden opustený dom (asi v rekonštrukcii) so záhradou. Už som ani chvíľu neváhal. Zložil veci a rýchlo postavil stan. Konečne.

D: 192km


Related Posts by Categories



Widget by Hoctro | Jack Book

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára