streda 18. augusta 1999

WUT 99 - Verona - mesto zaľúbených



A na slovíčko nedá sa odteraz zabudni

Poznámka na úvod: V priebehu 38 dní som navštívil 10 krajín Západnej Európy a prešiel viac ako 5000 km. Kúpal som sa v Atlantiku, zarezával v Pyreneach ..., ale hlavne som sa nenudil. A takto to vypadalo (prepis denníka).

Streda 18.8.1999. (Verona - mesto zaľúbených)


Takže Miláno som úspešne obišiel. Možno že predsa len som tam na chvíľu mohol skočiť, veď som bol od neho len 30km. Nejdem to však rozoberať, pretože určite by som prišiel na to, že som mohol ísť aj tam a tam, lenže všade sa byť nedá:-)


Nikdy ničoho neľutuj!


Blížim sa k obrovskému prírodnému jazeru Lago di Garde. Mal som v úmysle sa tu zastaviť a okúpať sa. Bohužiaľ som zablúdil a to dosť kurióznym spôsobom. Na ceste bola naznačená obchádzka do mesta Desenzano, čo by znamenalo, že by som sa musel vracať späť. Keďže cesta vypadala byť v poriadku, predpokladal som, že na ceste len niečo opravujú a na bicykli tadiaľ nejako prešmyknem. Po dvoch kilometroch znovu upozornenie a zákaz vjazdu, samozrejme nie pre mňa:-) Idem si teda ďalej. Cesta sa však pomaly zužuje a na moje prekvapenie jednoducho končí. Potom je už len pole. Nič iné mi neostávalo len si to nasmerovať do najbližšej dediny. Oddiaľ som sa dostal do Peschiera d G., lenže to bolo už na konci jazera, ktoré je také obrovské že vypadá ako more.:-)

Peschiera del Garda

Zväčšiť mapu


Lago di Garda
From Western Europe Tour - WET 99 (CZ, D, NL, B, F, E, AND, I, A)

Blížim sa k Verone, mestu zaľúbených. Na mojej mapke má dve hviezdičky (vo vysvetlivkách to znamená "hodný cesty"). Rozhodol som sa, že to skontrolujem a ak ma nezaujme ani Verona "kašlem" na všetky talianske mestá, aj na Benátky.

Už samotný príchod do Verony bol o nervy. Cesta SS11 ma mala doviesť priamo až do centra. Tesne pred Veronou modrá značka a na nej zelený obdĺžnik "Verona SS11" doprava. Keď doprava tak doprava. Lenže ja som sa nedostal do Verony, ale k príjazdu diaľnice a tá značka vlastne znamenala, že pre nákladiaky je SS11 presmerovaná na diaľnicu. Síce viem, že to bola moja chyba, ale v danej situácii to bola dobrá zámienka zvaliť všetku vinu na talianske značenie:-) Vo Verone sa potvrdilo len to na čo som prišiel už v Janove - talianske mestá nie sú až tak zaujímavé (pre mňa). Ak však do Verony "zablúdite" na Piazza Bra je velmi pekný amfiteáter "Arena" (Arena di Verona) a po meste sú pozostatky hradieb starého zámku (Old Castle - Castelvechio)

Piazza Bra - Arena di Verona
From Western Europe Tour - WET 99 (CZ, D, NL, B, F, E, AND, I, A)

D: 188km


Related Posts by Categories



Widget by Hoctro | Jack Book

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára